Friday, February 1, 2013

JUVANA THE MOVIE

Aku ni bukanla selalu sangat tonton drama melayu terutama genre jiwang jiwang or ntah ape ape ni.Tapi semalam aku p tengok movie Juvana dan ianya memang best dan juvana satu-satunya drama bersiri yg aku tonton dari mula sampai habis masa drama bersiri tersebut ditayang kat tv3.

Juvana the movie ini,bermula sejurus selepas insiden di sekolah wira bakti tapi sebelum penamat siri tv nye.Botak,komeng,panjang,apek,ayam semua ditukarkan ke sekolah juvana idera sakti manakala daim pula kembali ke dunia luar dan sambung semula persekolahannya yg tertangguh.Didalam movie ini terdapat 3jalan penceritaan yg bersangkut paut.Daim,walaupun telah mulakan kehidupan dan persekolahan ditempat baru tapi dia harus berdepan pandangan negatif masyarakat sekelilingnya kerana dia adalah bekas pelajar wira bakti.Botak yg pada mulanya pemarah,pembenci dan kaki pukul mula berubah kearah yg lebih baik,belajar menjadi pemaaf dan positif disitu botak mula rapat dengan panjang dan komeng,manakala apek dengan yg lain mula berubah menjadi taiko kat indera sakti tersebut tapi semuanya bersangkut paut.

Jalan ceritanya memang seronok dan simple dan x disangkakan,sbb padamulanya aku sangka warden disekolah tersebut juga adalah penjahat rupa..........

aku x nak spoilerkan bagi mereka yg belum menontonnya lagi cuma ending dia x boleh blah,kelakar pun ada.


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...